Dialogando en el Café Salambó

Dialogando en el Café Salambó

Índice

sábado, 19 de marzo de 2022

Mircea Cărtărescu a Barcelona. "La poesia pertany a l'instant"

Ahir vaig tenir el privilegi i per descomptat el plaer d’escoltar en directe el genial escriptor Mircea Cărtărescu (Bucarest, 1956). Va ser a l’Ateneu Barcelonès amb motiu del Dia Mundial de la Poesia 2022. El van acompanyar el traductor Xavier Montoliu i van llegir poemes el mateix Cărtărescu en romanès i la poeta Susanna Rafart, en català.







 










L’autor romanès, incombustible, generós en l’ús de la paraula i prodigiós en el seu discurs, va explicar com de compulsiva i irrefrenable és la seva necessitat d’escriure, una escriptura gairebé febril i automàtica, com el règim de Ceaușescu li va robar la joventut, i com la poesia escrita en plena malaltia durant la pandèmia, i recentment publicada, li va salvar la vida.




Finalment, vam poder saludar-lo i gaudir de la seva signatura de llibres, junt amb els bons amics Núria Juhera i Albert Vilanova amb qui l’any passat vam compartir alhora i comentar la lectura de la novel·la “Solenoide”, obra mestra.





 

Mircea Cărtărescu, si res estrany s’interposa, futur Nobel.

(19/03/2022)


Ayer tuve el privilegio y por supuesto el placer de escuchar en directo al genial escritor Mircea Cărtărescu (Bucarest, 1956). Fue en el Ateneu Barcelonès con motivo del Día Mundial de la Poesía 2022. Le acompañaron el traductor Xavier Montoliu y leyeron poemas el propio Cărtărescu en rumano y la poeta Susanna Rafart, en catalán.

 

El autor rumano, incombustible, generoso en el uso de la palabra y prodigioso en su discurso, explicó cómo de compulsiva e irrefrenable es su necesidad de escribir, una escritura casi febril automática, cómo el régimen de Ceauşescu le robó la juventud, y cómo la poesía escrita en plena enfermedad durante la pandemia, y recientemente publicada, le salvó la vida.

 

Finalmente, pudimos saludarle y disfrutar de su firma de libros, junto a los buenos amigos Núria Juhera i Albert Vilanova con quien el año pasado compartimos a la vez y comentamos, la lectura de la novela “Solenoide”, obra maestra.

 

Mircea Cărtărescu, si nada extraño se interpone, futuro Nobel.

1(19/03/2022)


No hay comentarios:

Publicar un comentario